Volken namen

The Diana of Versailles
Diane de Versailles Leochares
Licensed under Public domain via Wikimedia Commons.

Zoals ik in de vorige post zei wilde ik de volken namen geven om een duidelijker onderscheid te maken tussen de volken. Ik heb er over nagedacht en ben in overleg met Lotte, omdat die wat meet thuis is in de Griekse mythologie, met twee namen gekomen. Ik heb voor mijn oude volk gekozen voor de naam Sif, de Noorse godin van de landbouw en vruchtbaarheid. Voor mijn nieuwe tweede volk wilde ik graag een oud Griekse godinnen naam hebben. Lotte stelde Artemis voor. De godin van de jacht, de maan en “heerseres over het wild”. Ik vond de namen wel representatief en in volgende posts zal ik naar de volken verwijzen met hun namen… (Engelse versie: link)

Andrew

Een gedachte over “Volken namen

Geef een reactie

